معرفی کاپرا B توسط گروه بهمن؛ ارزانترین پیکاپ بازار ایران اینجاست!
ارزانترین پیکاپ بازار خودرو از گروه بهمن موتور معرفی شد تا برای رقابت مستقیم با کیامسی T۹ کرمان موتور وارد میدان شود.

کاپرا U دو دیفراسنل برای جادههای ایران مناسب نبود؛ نسخه آفرودی کاپرا به دلایل متعددی از جمله مصرف سوخت و هزینه نگهداری به محبوبیتی که باید نرسید.
برای آفرود هم گزینههای دیگری چون تویوتا هایلوکس یا آمیکو در بازار حاضرند. همین امر سبب شد تا کرمان موتور اقدام به مونتاژ نسخه کم آپشنتر به نام کاپرا B کند.
حالا ارزانترین پیکاپ ایران با دو قیمت یک میلیارد و ۴۶۳ میلیون تومان برای کاپرا B تک کابین و یک میلیارد و ۵۹۲ میلیون تومان برای نسخه دو کابین از سوی کرمان موتور برای فروش آماده شدهاند.
مقایسه ارزانترین و محبوب ترین پیکاپ های بازار
اگر کاپرا B لقب ارزانترین پیکاپ را یدک میکشد، کیامسی T8 نیز در لیست محبوبترین قرار دارد. با این حال، فاصله قیمتی ۶۰۰ میلیون تومانی دو خودرو ارزش خرید هر مدل را متفاوت تعریف میکند. هرچند باید این نکته را در نظر داشت که کاپرا B وانت باربری است اما T8 برای آفرود طراحی شده.
کاپرا B از پیشرانه دو لیتری جدید شرکت میتسوبیشی استفاده میکند که با وجود حجم کمتر قادر به تولید حداکثر توان ۱۴۰ اسب بخار و ۱۹۲ نیوتن متر گشتاور خواهد بود. این درحالی است که T8 قدرتی معادل ۱۷۴ اسب بخار و ۲۹۰ یوتنمتر گشتاور دارد که به حداکثر سرعت ۱۵۰ کیلومتر بر ساعت میرسد.

از آنجا که کاپرا B برای مصارف باربری طراحی شده، از گیربکس دستی پنج سرعته با ضریب دیفرانسل ۴.۵ بهره برده و محور عقب آن از نوع محرک (RWD) است. (۱۹۹۸ سی سی تنفس طبیعی) پس خودرو امکان حمل بار سنگینتر را دارد اما مصرف سوخت را به همان میزان افزایش میدهد.
پیکاپ کرمان موتور اما گیربکس دستی شش سرعته دارد. از آنجا که این خودرو مصارف آفرودی دارد، در محور عقب از دو دیفرانسیل سه حالته با قفل برقی استفاده کرده است. (۲ لیتری ۴ سیلندر توربوشارژ)
همچنین سیستم تعلیق جلو کاپرا B از نوع دابل ویشبون در قسمت عقب فنر شمش است. درحالی سیستم تعلیق T8 در قسمت جلو از نوع دوبل جناقی و در بخش عقب مانند کاپرا است. ترمزهای جلو و عقب نیز دیسکی هستند و سیستم فرمان هیدرولیک روی آن نصب شده است.
از مهمترین امکانات و آپشنهای کاپرا B که با کلاس سادهتر در بازار عرضه خواهد شد، میتوان به سیستم کنترل پایداری الکترونیکی، سیستم کنترل کشش، کنترل لغزش، ترمز کمکی (BA)، سیستم کمکی حرکت در سربالایی (HAC)، سیستم پایش فشار تایرها (TPMS)، ایربگ راننده و سرنشین، هشدار باز بودن کمربند ایمنی (SBR)، ایموبلایزر، تهویهمطبوع، شیشهبالابر برقی، ستون فرمان قابل تنظیم، چراغ ترمز سوم، سنسور نور، اتولایت، دوربین دندهعقب و دی لایت اشاره کرد.
منبع: فرارو