نیسان لیف ۲۰۲۶ با طراحی تازه و امکانات پیشرفته رونمایی شد

نیسان نسل تازه‌ای از لیف را با طراحی متفاوت، امکانات دیجیتالی و عملکرد فنی به‌روز معرفی کرده که دیگر هیچ شباهتی به هاچ‌بک ساده‌ی گذشته ندارد.

اگر فکر می‌کنید نیسان لیف هنوز همان هاچ‌بک ساده‌ی گذشته است، طراحی و ویژگی‌های نسل ۲۰۲۶ شما را کاملاً غافل‌گیر خواهد کرد.

نیسان لیف ۲۰۲۶ با فاصله‌گرفتن از طراحی هاچ‌بک آشنای گذشته، حالا در قالب کراس‌اوور کوپه‌ی مدرن معرفی شده است. فرم بدنه‌ی جدید، چراغ‌های باریک LED، جلوپنجره‌ی بسته با دریچه‌ی هوای فعال و طراحی اسپرت عقب، نمای کاملاً آینده‌نگرانه‌ای ایجاد کرده‌اند. این مدل با طول ۴۴۰۵ میلی‌متر، حتی از نسل قبلی خود جمع‌وجورتر است اما ضریب درگ فوق‌العاده ۰٫۲۵ آن را به آیرودینامیک‌ترین خودروی تولیدی نیسان تبدیل می‌کند.

در داخل کابین، طراحی مینیمالیستی در اولویت قرار دارد. نمایشگر دیجیتال پیوسته در دو نسخه‌ی ۱۲٫۳ یا ۱۴٫۳ اینچی بسته به تیپ خودرو، جایگزین کنترل‌های سنتی شده است. فرمان جدید دوشاخه و حذف دسته‌دنده‌‌ی سنتی با دکمه‌های الکترونیکی، فضای کابین را بازتر کرده‌اند. سقف پانورامیک با فناوری e-Dimming نیز حس لوکس‌تری به فضای داخلی می‌دهد.

نیسان لیف
Nissan

لیف جدید فقط با یک موتور عرضه می‌شود

به‌گفته‌ی نیسان، لیف جدید فقط با یک موتور عرضه می‌شود و در دو نسخه‌ی مختلف به‌فروش می‌رسد؛ مدل پایه با باتری ۵۲ کیلووات‌ساعتی و توان ۱۳۰ کیلووات (۱۷۴ اسب بخار)، و نسخه‌ی قوی‌تر با باتری ۷۵ کیلووات‌ساعتی و توان ۱۶۰ کیلووات (۲۱۴ اسب بخار). موتور جدید ۷۵ درصد بی‌صداتر و ۱۰ درصد کوچک‌تر از گذشته طراحی شده است و همراه با تقویت ۶۶ درصدی شاسی و سیستم تعلیق عقب چنداتصالی، سواری نرم‌تری را فراهم می‌کند.

همچنین بخوانید: شرایط فروش زامیاد خرداد ۱۴۰۴ اعلام شد

نیسان لیف
نیسان لیف

بُرد مدل قدرتمندتر لیف تا ۴۸۸ کیلومتر برآورد شده است و با شارژر سریع DC، فقط در ۱۴ دقیقه تا ۲۴۹ کیلومتر شارژ می‌شود. شارژ کامل ۱۰ تا ۸۰ درصد نیز حدود ۳۵ دقیقه زمان می‌برد. نیسان با درنظرگرفتن نیاز بازارهای مختلف، این خودرو را با سه نوع درگاه شارژ عرضه می‌کند: NACS برای آمریکا، CCS برای اروپا و CHAdeMO برای ژاپن.

از زمان عرضه‌ی نخستین نیسان لیف در سال ۲۰۱۰، بیش از ۷۰۰ هزار دستگاه از آن به فروش رسیده است. نیسان می‌گوید توسعه‌ی نسل جدید لیف، حاصل بازخورد سال‌ها استفاده‌ی مشتریان و تلاشی هدفمند برای رقابت مستقیم با خودروهای بنزینی از نظر راحتی، کارایی و جذابیت بوده است.

منبع: زومیت

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا