عملکرد کمرمق سامسونگ در اروپا علیرغم عرضه گلکسی S25
با وجود افزایش سهم بازار، سامسونگ نتوانست با سری گلکسی S25 فروش قابلتوجهی در اروپا به دست آورد.

سامسونگ با وجود عرضه سری گلکسی S25، نتوانست موقعیت خود را در بازار موبایل اروپا بهطور قابلتوجهی تقویت کند. گزارشها نشان میدهند که میزان فروش گوشیهای هوشمند در اروپا طی سهماههی اول ۲۰۲۵ نسبت به سال گذشته ۴ درصد کاهش یافته و سامسونگ نیز با افت ۲ درصدی در فروش گوشیهای خود مواجه شده است.
همچنین بخوانید: اپل در اندیشه ورود به دنیای دوربینهای ۲۰۰ مگاپیکسلی
افزایش سهم سامسونگ در بازار اروپا به دلیل عملکرد ضعیف برندهای کوچکتر است
بااین حال، سهم بازار سامسونگ در اروپا از ۳۲ به ۳۳ درصد افزایش یافته که بیشتر به دلیل عملکرد ضعیف برندهای کوچکتر است تا موفقیت سری گلکسی S25. کارشناسان معتقدند که پرچمداران جدید سامسونگ نوآوری خاصی نداشتند و کاربران اروپایی استقبال گرمی از آنها نکردهاند.
بهگزارش کانترپوینت، برند چینی آنر با رشد ۲۰ درصدی در ارسال گوشیها، سریعترین رشد سالانه را در اروپا تجربه کرد، اما سهم بازارش همچنان ۴ درصد باقی مانده است. اپل نیز با معرفی آیفون 16e توانست فروش گوشیهایش را افزایش دهد، ولی به دلیل قیمت بالا، فروش این دستگاه در اروپا کمتر از دیگر مناطق بود.
سامسونگ و اپل همچنان رهبران بازار اروپا بهحساب میآیند، اما این جایگاه بیشتر بهخاطر افت رقبا حفظ شده است تا موفقیت واقعی آنها. بهنظر میرسد بازار اروپا در برابر محصولات گرانقیمت یا فاقد نوآوری مقاومت بیشتری دارد.
سامسونگ امیدوار است با عرضهی گوشیهای میانردهی گلکسی A36 و گلکسی A56 در اواخر سهماههی اول و معرفی مدل خاص گلکسی S25 اج در سهماههی دوم، شرایط را در بازار گوشیهای هوشمند اروپا تغییر دهد. البته بهدلیل اینکه مدل اج محصول خاص و گرانقیمتی محسوب میشود، بعید بهنظر میرسد تأثیر محسوسی در افزایش سهم بازار برند کرهای در اروپا داشته باشد.
منبع: زومیت