GTA 6: چرا بزرگترین بازی ۲۰۲۵ در سکوت خبری فرو رفته است؟
با وجود انتظار بالای هواداران، راکستار عمداً اطلاعات کمی درباره GTA 6 منتشر میکند. اما این سکوت خبری چه دلیلی دارد؟

بازی GTA 6 بدون شک بزرگترین بازی در سال ۲۰۲۵ خواهد بود اما با توجه به روند بازاریابی، چنین حسی ایجاد نمیشود.
نزدیک به یک سال و نیم از تریلر رونمایی و انتشار اولین اطلاعات از این بازی میگذرد. مردم مشتاقانه منتظر تریلر دوم هستند و جامعه طرفداران GTA با نظریههای عجیب سعی در پیشبینی آینده دارند.
هنوز هیچ تاریخ انتشار دقیقی اعلام نشده و با سکوت خبری مطلق، بسیاری متصور هستند که GTA 6 تا سال ۲۰۲۶ تاخیر خواهد خورد. این وضعیت فوقالعاده ناامیدکننده است اما با بررسی اظهارات جدید استراوس زلنیک (Strauss Zelnick)، مدیرعامل Take-Two، به نظر میرسد این مسیر درستی باشد.
همچنین بخوانید: بازی Blue Prince در سال ۲۰۲۵ بیشترین امتیاز را از منتقدین دریافت کرد!
زلنیک اخبار ناامیدکنندهای درباره GTA 6 ارائه داد

در مصاحبه اخیر با کانال یوتیوب Bloomberg Television، از استراوس زلنیک درباره تاریخ انتشار GTA 6 سؤال شد. این سؤال نه تنها برای بازیکنان مشتاق، بلکه برای بسیاری از ناشران نیز مهم است، چرا که گزارش شده استودیوها در حال برنامهریزی برای به تأخیر انداختن بازیهای خود در صورت نزدیک شدن به تاریخ انتشار GTA 6 هستند. زلنیک گفت:
ما متوجه شدیم که بهتر است محتوای بازاریابی را در فاصله نسبتاً نزدیک به پنجره انتشار ارائه دهیم تا از یک طرف طرفداران را هیجانزده کرده و از طرف دیگر هیجان آنها را با انتظار برآورده نشده متعادل کنیم. ما همیشه این کار را درست انجام نمیدهیم اما این همان رویکردی است که تلاش میکنیم پیش بگیریم.
بیشتر ناشران دیگر بازاریابی را بیش از یک سال قبل از انتشار بازی آغاز میکنند. این روش برای عناوینی مانند Death Stranding 2: On the Beach با آن حس رمزآلودگی عالی عمل میکند اما برای اثری مانند Grand Theft Auto 6، بهتر است مسیر Call of Duty را در پیش گرفت و بخش عمده محتوای بازاریابی را در تابستان منتشر کرد.
این استراتژی بازاریابی Grand Theft Auto 6 از نظر مالی مسیر کاملی است

برای به حداکثر رساندن سود و هیجان انتظار در مصرفکننده معمولی، بهترین مسیر بازاریابی شروع در فاصله نزدیک به انتشار است. اولاً، راهاندازی کمپین بازاریابی نزدیک به انتشار اطمینان حاصل میکند که صفحات پیشخرید در فروشگاههای دیجیتال از قبل فعال هستند که منجر به فروش تضمینی گسترده میشود. سری Call of Duty مدتهاست این کار را انجام میدهد و در دسترس بودن نسخههای گرانقیمت Vault Editions برای پیشخرید در زمان معرفی بازی، بخش بزرگی از موفقیت تجاری COD را رقم زده است.
ثانیاً، GTA 6 تا زمان انتشار در ذهن مصرفکنندگان باقی خواهد ماند. بازه زمانی طولانیتر برای بازاریابی ممکن است باعث شود بسیاری از مصرفکنندگان معمولی، GTA 6 را فراموش کنند. قرار دادن کل پروسه بازاریابی بین تابستان و پاییز ۲۰۲۵ حداکثر انتظار را ایجاد میکند و همه تا تاریخ انتشار هیجانزده باقی خواهند ماند. کمبود اطلاعات جدید قطعاً ناامیدکننده است اما بازاریابی GTA 6 به این روش در نهایت به نفع Take-Two و مخاطبان خواهد بود.
منبع: گیمفا