بررسی طراحی داخلی کیا اسپورتیج ۲۰۲۳ +تصاویر
چیز زیادی برای ایراد گرفتن وجود ندارد.
آخرین نسل از کیا اسپورتیج بهترین نسل آن است. کیا اسپورتیج ۲۰۲۳ خودرو از یک کراس اوور کامپکت به یکی از بهترین ها در سگمنت خود تبدیل شده و طراحی داخلی آن دلیل بزرگی برای این موفقیت است.
فضای داخلی
روشن ترین علتی که موجب شده است کیا اسپوتریج ۲۰۲۳ در طراحی داخلی توان رقابت با دیگران را پیدا کند، افزایش فضای آن است. فضای پای صندلی عقب و ظرفیت بار اکنون در بالاترین کلاس هستند. پشتی صندلی عقب بسته به حالت استفاده، خم می شود یا صاف تر می ایستد.
داخل اسپورتیج آنقدر بزرگ است که اگر یک شاسی بلند سه ردیفه را صرفاً به خاطر فضای اضافی که ارائه می دهد، و نه برای صندلی های اضافی، خریداری می کنید، بهتر است بیشتر فکر کنید. از طرف دیگر، اگر به دنبال یک شاسی بلند جمع و جور هستید، احتمالاً اسپورتیج برای شما مناسب نیست.
نمایشگرها و صفحه کنترل دیجیتال
از اندازه داخلی اسپورتیج که بگذریم، باید گفت که فضای کابین واقعا زیبا و مدرن است. طرفداران فضای داخلی کیا EV6 موارد دوست داشتنی زیادی را در اینجا خواهند یافت، زیرا اسپورتیج نمایشگر منحنی پانوراما متشکل از دو صفحه نمایش ۱۲.۳ اینچی با وضوح بالا را در خود جای داده است. انحنای نمایشگر دوم به سمت راننده موجب شده است تا دسترسی خوبی را در اختیار او قرار دهد و در عین حال، استفاده از آن را برای سرنشین کناری دشوار نمی کند.
نرمافزار همیشگی کیا روی نمایشگر دیده میشود که سریع و دارای رنگبندی جذاب سیاه و بنفش است . در این نمایشگر هر دو اپلیکیشن Apple CarPlay و Android Auto وجود دارند، اما هیچ کدام به صورت وایرلس کار نمی کنند. این صفحه بزرگ دیجیتالی دارای انیمیشن های روانی در هنگام تغییر حالت رانندگی است و حتی بسته به حالتی که در آن هستید، نماها و رنگ های متفاوتی را نمایش می دهد.
کنترل پنل قابل تغییر در زیر نمایشگر هم در حال تبدیل شدن به یکی از ستون های اصلی در محصولات کیا است که به شما امکان می دهد با لمس یک دکمه بین تنظیمات تهویه هوا و کنترل های رادیوپخش / مسیریابی انتخاب کنید. این صفحه در عین حال کنترل های فیزیکی (غیرلمسی) را برای بسیاری از عملکردهای پرکاربرد حفظ کرده است.
کنسول وسط کیا اسپرتیج ۲۰۲۳
همچنین برای گرم و سرد کردن صندلی ها و گرم کردن فرمان نیازی به گشتن میان منوهای دیجیتال نیست، چون دکمه های فیزیکی آنها در بخش جلوی کنسول وسط قرار دارند. درگاه های مختلف اتصال با کابل و یک شارژر وایرلس نیز از دیگر امکانات کنسول وسط است. یکی دیگر از تغییراتی که برای صرفهجویی فضا در نسخه هیبرید کیا اسپورتیج ۲۰۲۳ صورت گرفته، دنده چرخشی و کوچک با کاربری آسان است.
براق دردسرساز
از مواردی که همچنان نیاز به بهبود احساس می شود، مواد به کار رفته در داخل خودرو است. در بخش های زیادی از خودرو که دم دست هستند و زیاد لمس می شوند، پلاستیک سیاه براق به کار رفته است و این یک فاجعه کوچک است. تنها پس از چند روز استفاده، فضای داخلی براق که در عکس بسیار جذاب به نظر میرسد، پر از گرد و خاک و اثر انگشت می شود. کل کنسول مرکزی و تمام پانل های درها در معرض این آشفتگی قرار دارند. کیا باید مواد دیگری را برای پوشاندن این نواحی مسطح و دم دستی انتخاب کند، زیرا این موضوعی آزاردهنده است و باید مرتبا به آن رسیدگی کرد.
با تمام آنچه گفته شد، طراحان کیا در مورد رنگ بندی داخلی عملکرد خوبی داشته اند. گزینه های انتخابی رنگی به تریم های خاص و حتی پیشرانه بستگی دارد، اما می توانید رنگ سبز خاکستری، قرمز کارمینی و خاکستری را داشته باشید.